اخبار:
اخبار:

rahbar

president

vezarat-naft

markazi

naft-zagros

naft-shargh

vezarat

ostandari

shana

namayeshgah

mashaal

basij-ksh

 

اطلاعیه

 farakhan monaghesegaran

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت :

صداقت ،خلق ایده های جدید و پاسخگویی به مخاطبان سه محور کاری روابط عمومی قرار گیرد

jalase ravabet omom

در مراسم نکوداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بر صداقت و راست‌گویی ، داشتن افکار و ایده‌های جدید ، تخیل خلاق و پاسخگویی به مخاطبان درون و بیرون سازمانی در راستای پیشبرد یک روابط عمومی پویا و کارآمد تأکید کرد.

مهندس رامین حاتمی در این مراسم که با حضور مدیران عامل شرکت‌های تابعه بهره‌برداری نفت و گاز غرب و شرق ، مدير امور فني نفت و گاز زاگرس جنوبي ،روسای روابط عمومی ستاد و شرکت‌های تابعه و کارشناسان روابط عمومی ستاد برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی در تأمین منافع سازمان اظهار داشت: هدف اصلی روابط عمومی‌ها بالا بردن وجهه یک‌نهاد و سازمان است روابط عمومی با ایجاد ارتباط دوسویه و چند سویه بین نهادها، مخاطبان و رسانه‌ها زمینه‌ساز همکاری، مشارکت، تفاهم و اعتماد مخاطبان در داخل و خارج سازمان می‌شود. همچنین فرهنگ‌سازی از دیگر کارکردهای شایسته و بایسته روابط عمومی‌هاست تا برای کارکنان تعلق‌خاطر، دل‌بستگی و همبستگی سازمانی فراهم سازد.

مهندس حاتمی با تأکید بر اهمیت اخلاق در کارکرد روابط عمومی‌ها اظهار داشت: مکارم اخلاقی همچون صداقت و راست‌گویی در روابط عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اطلاع‌رسانی درست به مردم و مدیران سازمان و بیان واقعیت‌ها از عوامل مؤثر در اخذ تصمیمات درست و صحیح است و باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان خاطر می‌شود.

وی افزود : جایگاه روابط عمومی‌ها در عصر ارتباطات و ظهور رسانه‌های جدید به سمت و سویی می‌رود که مستلزم استفاده مطلوب از آن‌هاست. این رسانه‌ها فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای روابط عمومی و سازمان ایجاد می‌کند که با جامعه هدف و مخاطبان خود تعامل گستره تر و روزآمدی داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس حاتمی در رابطه با مراتب تأثیرگذاری روابط عمومی‌ها تصریح کرد : روابط عمومی‌ها اگر می‌خواهند بر جامعه هدف خود تأثیرگذار باشند، باید مواردی همچون ارائه مشاوره‌های مؤثر به مدیران ارشد سازمان، حفاظت از حریم سازمان در مقابل هجمه‌ها و امور خلاف واقع ، تهدیدات احتمالي، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان، مشاوران و مدیران سازمان و تقویت ارزش‌ها و ویژگی‌های مطلوب انسانی را در برنامه کاری خود قرار دهند. روسای روابط عمومی نیز بایستی تخصص گرایی را موردتوجه قرار داده و سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، مدیران عامل شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز شرق و غرب در این مراسم بابیان سخنان کوتاهی با تبریک این روز، به برخی از خواسته‌های خود از روابط عمومی‌ها اشاره داشتند. مهندس سعید ناصری پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با تقدیر از حضور همکاران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آن‌ها در حوادث زلزله در استان کرمانشاه و سيل اخیر در غرب کشور، این وحدت و همدلی را سرمایه مهمی برشمرد؛ وی ارتقا کیفی روابط عمومی و برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز در این رابطه را به‌عنوان یک اصل ضروری ذکر کرد.

این گزارش می‌افزاید، مهندس سید ابوالحسن محمدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بر دو نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در تبیین و لزوم مستندسازی تجارب گران‌قدر کارکنان عملیاتی در قالب مدیریت دانش و ایفای نقش مؤثر در مبحث مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: مدیریت دانش می‏تواند با یکپارچه‏سازی سرمایه‏های دانشی سازمان‏ها در بخش‏های مختلف و تولید دانش جدید ، زمینه ارتقای سطح فعالیت‏ها و رسیدن به اهداف موردنظر را به همراه داشته باشد. در این رابطه با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی و حمایت از ساخت داخل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق روابط عمومي با مستندسازی و ساخت فیلم از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته، نقش کلیدی در انتقال این تجارب به نسل‌های آینده خواهد داشت.

همچنین با توجه به اینکه مدیران باید علاوه بر تخصص‌ و مهارت‌های فنی، اداری و انسانی به مهارت اداره مسائل اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و محیطی نیز اشراف داشته باشند و به مسائل جامعه نیز همانند اهداف سازمانی خود بنگرند و فعالیت‌های داوطلبانه را به‌صورت مؤثر در جامعه انجام دهند، که بر همين پايه، روابط عمومی‌ها با شناخت جامع از محیط و جوامع هدف و پیرامونی می‌توانند یاریگر مدیران در تصمیم سازی در این عرصه باشند.

اخبار مرتبط و گالری تصویری واحد عملیاتی تنگ بیجار

 

تصاویر :

1c